Vanwege de grote vraag naar zonnepanelen nemen wij momenteel geen nieuwe particuliere klanten aan.
De sleutel tot succesvol verduurzamen ligt voor een groot deel bij de huurders. Hoe overtuig je huurders van de voordelen van zonnepanelen? Met onze communicatieaanpak op maat lukt het ons keer op keer om draagvlak te creëren voor zonnepanelen, en 60 tot 100 procent van de huurders mee te krijgen.
Plan een vrijblijvend adviesgesprek inPer project creëren wij communicatie op maat. Met 8 à 10 contactmomenten werken we toe naar de akkoordverklaring. In het begin krijgt elke huurder een gepersonaliseerde aanbiedingsbrief met legplan én rekenvoorbeeld. Vervolgens implementeren we in de loop van de campagneperiode een mix van de onderstaande methodes.
Ons huurdersteams gaat met caravan Sunny de wijk in voor open-dak-dagen.
Waar mogelijk werken we met ambassadeurs en een modelwoning.
We blijven in contact met huurders door middel van belrondes en huis-aan-huisbezoeken.
Afwachtende huurders krijgen opnieuw een aanbod tijdens onze zogenaamde tweedekansronde.
Als onze ervaring ons iets geleerd heeft, is het dat er geen ‘one size fits all‘ bestaat in de communicatie met huurders. Huurders zijn een zeer diverse doelgroep: zij hebben uiteenlopende leeftijden, opleidingsniveaus, inkomens, voorkeuren en kenmerken. Om meer inzicht te krijgen in de verschillende types huurders maakt Sungevity gebruik van een tool voor klantensegmentatie, Whize. Onze communicatie passen wij vervolgens aan op de specifieke behoeftes, zorgen en wensen van de doelgroep. In onze whitepaper lees je meer over doelgroepsegmentatie.
“Hier in de wijk leeft het ook echt, zeker nu de energieprijzen zo hoog zijn. Als mijn buren vragen hoe het werkt en wat het nou oplevert, laat ik ze altijd mijn app zien. Je ziet dan direct wat het oplevert. Dat maakt de keuze om ook zonnepanelen te nemen toch makkelijker.”
“Ik heb geen omkijken naar mijn panelen, en dat vind ik belangrijk. En als er iets kapot gaat of ik een melding krijg, dan weet ik waar ik moet zijn voor vragen. Ik heb ‘zonnepanelen krijgen’ als heel positief ervaren en geef deze hele ervaring dan ook absoluut een 10!”
Hoewel ze in eerste instantie twijfelden, zei de familie Hooft toen ze voor de tweede keer een aanbod kregen toch ja tegen de zon. “Via via hoorden we dat het echt goed werkt. Dus in de tweede ronde dachten we ‘laten we het gewoon doen’.”
Campagnemanager Jara: “Met een mix aan communicatiemiddelen maken wij zonnestroom persoonlijk, tastbaar en concreet.”
Als de panelen op het dak liggen, zijn wij nog niet klaar. Gedurende de volledige levensduur van het zonnesysteem staat ons serviceteam huurders op verschillende manieren met raad en daad bij: