Terug naar Blog

Welke maatregelen nemen wij tegen het coronavirus?

Het coronavirus heeft een grote impact op ons allemaal. We doen er alles aan om klanten en werknemers te beschermen en je tegelijkertijd de service te bieden die je van ons gewend bent. Onze collega’s staan iedere dag voor je klaar om je te helpen met jouw zonnepanelen.  Hieronder vind je de meestgestelde vragen op dit moment.

shine on

Algemene vragen

Hoe gaat Sungevity om met het coronavirus?

De gezondheid van onze klanten en onze medewerkers staat voorop. Daarnaast geven wij ook graag gehoor aan de oproep van onze regering om de economie en het leven zoveel mogelijk door te laten gaan.  We zetten de verkoop en levering van zonnesystemen aan klanten en partners op een veilige manier voort.

Dagelijks bepalen we op basis van de meest actuele informatie of dit nog veilig is. Uiteraard passen wij onze werkprotocollen aan qua veiligheid en hygiëne. Deze protocollen worden strikt door ons en onze installateurs nageleefd. Safety first!

 

Blijft Sungevity bereikbaar?

Jazeker. Wij zijn een bedrijf met zoveel mogelijk gedigitaliseerde processen en zijn ingericht op online werken. Onze zonne-experts en servicemedewerkers staan momenteel vanuit huis voor je klaar! We beantwoorden al je vragen telefonisch elke werkdag van 9.00 tot 17.00 uur via 020 – 30 90 929. Uiteraard zijn we ook bereikbaar per e-mail en via social media. Onze contactgegevens vind je hier.

 

Zonnepanelen kopen

Gaat mijn geplande verkoopgesprek door?

Ja, het adviesgesprek is digitaal en kan gewoon doorgaan. Onze zonne-experts staan voor je klaar om je te adviseren over de beste zonnepanelen voor jou(w dak). Ze doen dit telefonisch veilig vanuit huis.

 

Zijn er nog genoeg zonnepanelen beschikbaar op de markt?

Ja, Sungevity koopt wereldwijd zonnepanelen in bij verschillende producenten en uit verschillende landen. Omdat het coronavirus wereldwijd ook zorgt voor logistieke problemen en een schaarste aan grondstoffen of materialen, kan het voorkomen dat de levering van de zonnepanelen in enkele gevallen iets langer duurt. Uiteraard doen wij er alles aan om dit tot een minimum te beperken.

 

Installatie

Gaat mijn huisbezoek door?

De geplande bezoeken gaan vooralsnog door. De inspecteurs die voor ons huisbezoeken uitvoeren werken alleen als zij in goede gezondheid zijn. Uiteraard kan het bezoek alleen doorgaan als jij en je huisgenoten ook gezond zijn.

Kijk voor informatie over symptomen van het coronavirus en wat je kunt doen om verspreiding te voorkomen op de website van het RIVM. Wil je het huisbezoek toch liever afzeggen? Neem dan direct telefonisch contact op met onze klantenservice via 020 – 30 90 929. Zij plannen later een nieuwe datum met je in. Houd wel rekening met vertraging.

 

Wat gebeurt er met mijn installatie?

Alle installaties gaan door met alle voorzorgsmaatregelen en een aangepast installatie protocol. Onze installateurs werken uiteraard alleen als zij in goede gezondheid zijn. De fysieke contactmomenten met de installateur worden geminimaliseerd. Zo schudden zij geen handen meer en houden ze minstens 1,5 meter afstand. Minder leuk, maar wel zo veilig.

Uiteraard kan het bezoek alleen doorgaan als jij en je huisgenoten ook gezond zijn. Wil je de installatie toch liever afzeggen? Neem dan direct contact op met je Sungevity-projectmanager. Jullie kunnen dan samen een nieuwe afspraak inplannen. Houd wel rekening met vertraging.

 

Kan ik mijn installatie afzeggen?

Ja, je kan de installatie afzeggen. Neem dan contact met ons op via 020 – 30 90 929 of info@sungevity.nl. Wij plannen dan een nieuwe datum met je in. Houd wel rekening met vertraging.

 

Overige vragen

Mijn systeem werkt niet correct. Wat kan Sungevity doen?

Vooralsnog gaan (geplande) reparaties door. We doen dit met een aangepast werkprotocol waarin we contactmomenten met onze klanten minimaliseren. Werkt jouw systeem niet naar behoren? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen je verder en plannen waar nodig is een afspraak met een monteur in.

Uiteraard kunnen serviceklussen alleen doorgaan als jij en je huisgenoten ook gezond zijn. Kijk voor informatie over symptomen van het coronavirus en wat je kunt doen om verspreiding te voorkomen op de website van het RIVM. Heb je al een serviceklus gepland staan en wil je deze toch liever afzeggen? Neem dan direct contact op met jouw Sungevity-projectmanager via 020 – 30 90 929. We plannen dan samen direct een nieuwe afspraak in. Houd wel rekening met vertraging.