Terug naar FAQ

Waarom wij momenteel geen particuliere klanten aannemen

Momenteel nemen wij geen nieuwe, particuliere klanten aan. Het is een beslissing die haaks staat op onze missie om zoveel mogelijk huishoudens in Nederland en België van zonne-energie te voorzien. Omstandigheden in de markt dwingen ons echter om deze ingrijpende keuze te maken. In dit artikel leggen wij uit waarom.

Vraag en aanbod in de zonnepanelen markt is uit balans

Verschillende recente ontwikkelingen in de samenleving hebben veel impact op de markt voor zonnepanelen. De stijgende energieprijzen zorgen voor een historische hoge vraag naar zonnepanelen. Dat is een goede ontwikkeling voor de klimaatcrisis. Maar de beschikbaarheid en het transporteren van de materialen – omvormers, zonnepanelen en montagemateriaal – zijn verstoord. Tegelijkertijd kampen we met een krapte op de arbeidsmarkt, waardoor er een tekort is aan installateurs en andere specialisten voor de particuliere markt. Deze onbalans in vraag een aanbod resulteert in lange wachttijden. De wachttijden zijn op dit moment opgelopen tot meer dan zes maanden, afhankelijk van je type zonnesysteem en de regio waar je woont.

Wij kiezen voor het waarborgen van kwaliteit en service

Wij willen huishoudens zorgeloos van zonne-energie voorzien. Het liefst zoveel mogelijk, maar dat mag nooit ten koste gaan van de kwaliteit van onze service. Het is daarom dat wij nu een pas op de plaats maken om zowel recente als toekomstige klanten naar behoren te kunnen bedienen.