Doe de dakscan

Monitoring en beheer

Sungevity biedt een monitoringsservice waarbij ontzorging van onze klanten en hun huurders centraal staat. Wij houden elk zonnesysteem nauwlettend in de gaten en grijpen in bij eventuele problemen. 

Vrijblijvend advies van een expert

Van inzicht naar overzicht: het MySungevity monitoringsportaal

Onze klanten en hun huurders krijgen toegang tot ons zelfontwikkelde MySungevity monitoringsportaal.

Huurders kunnen in hun persoonlijke monitoringsportaal altijd de opwek van hun zonnepanelen inzien. We zien dat dit inzicht zonnestroom niet alleen veel tastbaarder maakt, maar ook tot gedragsverandering bij de huurder leidt. Ze gaan zuiniger met hun energie om, en zetten apparaten die veel stroom verbruiken aan op het moment dat de zon schijnt.

“Vroeger hadden we altijd de gewoonte om de vaatwasser en de wasmachine in het weekend aan te zetten, maar nu we zonnepanelen hebben, zetten we ze juist aan als de zon schijnt. Dan wek je de stroom op, dus het is slim om het dan te doen. Dat scheelt toch in de kosten”, aldus de familie Hooft, huurders bij Trivire.

“Als mijn buren vragen hoe het werkt en wat het nou oplevert, laat ik ze altijd mijn app zien. Je ziet dan direct wat je zonnepanelen doen”

– Wim, huurder bij Trivire

Monitoring voor zakelijke klanten

Vastgoedpartijen en woningcorporaties krijgen via het monitoringsportaal een duidelijk overzicht van de prestaties van al hun zonnesystemen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld:

  • de opwekcijfers van alle panden in één overzicht bekijken
  • inzoomen op de opbrengsten van een bepaald adres
  • de status van elk systeem inzien
  • rapportages downloaden met de opgewekte kWh en de CO2-besparing
  • de daadwerkelijke opbrengst vergelijken met de verwachte opbrengst (= zicht op de opbrengstgarantie)
Vrijblijvend advies van een expert?

Zonnestroom zonder zorgen: service & nazorg

Via een uitgebreid garantiepakket waarborgt Sungevity de kwaliteit van de zonnesystemen en levert na installatie nog jarenlang nazorg. Zo zorgen we ervoor dat alle zonnesystemen optimaal blijven presteren, nu én in de toekomst. 

Presteren de systemen zoals we voorspelden? Werkt de monitoring goed? Wij kijken proactief mee. Alle zonnesystemen worden door ons gemonitord om een te lage productie tijdig te identificeren en opbrengstverlies te voorkomen. Mochten we zien dat een systeem niet naar behoren werkt, dan neemt ons team eerst contact op met de huurder. Wanneer nodig wordt verdere actie tot herstel ondernomen.

Gemiddeld onderscheppen we dankzij de nauwkeurige monitoring bij circa 2% van alle gemonitorde systemen een storing, waarvan 20 tot 30% tot een bezoek van een monteur aan de betreffende woning leidt. 70 tot 80% van de storingen kan dus op afstand of door de huurder zelf opgelost worden.

 

Opbrengstgarantie

Om onze opdrachtgevers en hun huurders verder te ontzorgen, garanderen we via onze Sunsure Opbrengstgarantie (alleen in combinatie met monitoring) 90% van de voorspelde jaarlijkse stroomopbrengst.  Jaarlijks meten we hoeveel energie de systemen hebben geproduceerd en vergelijken dit met de vooraf door ons voorspelde opbrengst. Als de werkelijke productie van een systeem na 12 maanden lager is dan 90% van de voorspelde opbrengst, dan compenseren wij het verschil. Dit geeft de opdrachtgever zekerheid en dwingt ons om een realistische kWh-voorspelling per adres te doen en de prestaties van de zonnepanelen goed te blijven monitoren.

Meer over garanties