AMSTERDAM (Energeia) - Zonnepanelenaanbieder Sungevity International breidt zijn activiteiten uit naar het Verenigd Koninkrijk. De vanuit Amsterdam opererende dochter van het Amerikaanse Sungevity maakte eerder dit jaar al de stap naar Duitsland.

Sungevity International is vorig jaar ontstaan door de overname van het Amsterdamse Zonline door het Amerikaanse Sungevity. Met Amsterdam als thuisbasis zou ook de rest van Europa door Sungevity bediend kunnen worden, was het idee, waarvoor nu dus inderdaad de eerste stappen gezet worden. Op termijn wil Sungevity in alle Europese groeimarkten voor zonnestroom actief worden, laat het bedrijf weten.

Een volgende stap naar die Europese uitbreiding was de vorig jaar gestarte samenwerking met Eon. Ook de oversteek naar Engeland gebeurt samen met de Duitse energiereus: klanten van Eon in Engeland krijgen de mogelijkheid om gebruik te maken van de software van Sungevity, waarmee met behulp van satellietbeelden en luchtfotografie de optimale opstelling voor een PV-systeem gemaakt kan worden zonder dat een huisbezoek noodzakelijk is.

Zoals Roebyem Anders, vice president van Sungevity international, vorig jaar aan Energeia uitlegde, is het bij de uitbreiding naar andere Europese landen de bedoeling om veel functies in Nederland te centraliseren, zodat ook voor andere landen het systeemontwerp vanuit Amsterdam kan plaatsvinden. Lokaal zou dan alleen een klein kantoor nodig zijn en er moeten lokale installatiepartners gevonden worden. Duitsland en Engeland zijn dus de eerste landen die op deze manier bediend worden.

Bron: Energeia

Ontdek wat jij kunt besparen.