Sungevity respecteert je privacy. Deze website maakt enkel gebruik van noodzakelijke, functionele en anonieme statistieken cookies voor het goed functioneren van de website. Meer informatie vind je in onze Privacyverklaring. Dit bericht verdwijnt zodra je op 'OK' hebt geklikt.
OK

Sungevity in het nieuws

Persberichten en publicaties

Publiekswinnaar NRC Live Impact Award 2018

Amsterdam, 12 februari 2018 - NRC Live reikt eenmaal per jaar de Impact Award uit aan een organisatie met de meest positieve impact door duurzame innovatie met winst te combineren. Dit jaar werden er twee prijzen uitgereikt: een juryprijs en een publieksprijs. Physee kwam als jurywinnaar uit de bus en de publieksprijs ging naar Sungevity.

De genomineerde bedrijven onderscheiden zich volgens de jury het meeste op urgentie, inspanning, groeimogelijkheden en positieve impact. Tijdens de Impact Day op 8 februari werden de echte winnaars geselecteerd. Uit 74 mooie inzendingen werd zonnepanelenbedrijf Sungevity uitgekozen tot één van de zes finalisten. Sungevity’s marketingmanager Kim Taylor rockte nog even met een twee-minuten-pitch op het podium en wist de meerderheid van de publieksstemmen te krijgen. Solar rules, bleek maar weer: ook de juryprijs was bestemd voor de zonnestroombranche. Physee sleepte met hun ramen met zonnepanelen erin verwerkt de juryprijs in de wacht.

Hoog niveau Het niveau van de inzendingen was hoog wat de keuze voor een winnaar lastig maakte, aldus jurylid Dieuwertje Damen van Rainbow Collection. Beide winnaars ontvangen behalve de trofee een impact branding workshop en een risicoscan, verzorgd door Rainbow Collection en Allianz.

‘Rooftop Revolution’                                                                                                                           Chief Mission Officer en oprichtster Sungevity Roebyem Anders is er blij mee: “Uiteindelijk is zo’n prijs toch een bevestiging dat we goed bezig zijn. We spannen ons als bedrijf in om de verduurzaming te versnellen. Te beginnen bij mensen thuis, bij het verduurzamen van hun woning. Het is echt leuk om te zien dat dit niet onopgemerkt blijft en we een fan-base van trouwe klanten, partners en publiek achter ons hebben staan.” De organisatie wil met de combinatie van een software platform, laser-focused marketing, ongelimiteerde customer service en oprechte bezieling een heuse “rooftop revolution” bewerkstelligen, waarbij elk geschikt dak vol komt te liggen met zonnepanelen. De Schooldakrevolutie bijvoorbeeld, waarvan Sungevity één van de initiatoren is geweest, streeft ernaar om de helft van alle scholen in ons land voor 2020 van zonnepanelen te voorzien. De Huurdakrevolutie, opgericht door Innax en Sungevity, streeft ernaar dat in 2020 10% van alle ruim 2 miljoen huurwoningen van wooncorporaties zonnestroom hebben.

Voor meer info zie:

https://nrcliveaward.nl/

https://nrcliveaward.nl/sungevity-international/

Ontdek wat u kunt besparen.