Alles over Sungevity

Bekijk onze persitems of ontvang maandelijks de gratis nieuwsbrief!

ENGIE neemt Sungevity International over

Sungevity International, het toonaangevende bedrijf voor de levering en installatie van zonne-energie-oplossingen voor particulieren en kleine ondernemingen in Europa, wordt per direct door ENGIE overgenomen. Door deze overname zet ENGIE een grote stap voorwaarts in zonne-energie. Sungevity is actief in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

ENGIE wil leidend zijn in de energietransitie. Elektriciteitsproductie op basis van zon speelt hierbij een essentiële rol evenals de trend naar meer decentraal opgewekte energie waarbij herleidbaarheid en duurzaamheid belangrijk is. Consumenten kiezen er in toenemende mate voor om zelf hun elektriciteit op te wekken met zonnepanelen. Daarom is zonne-energie één van de speerpunten van ENGIE op het gebied van hernieuwbare energie.

ENGIE en Sungevity International werken al sinds de zomer van 2016 samen op de Belgische en Nederlandse markt. Deze samenwerking, die de betrouwbaarheid van ENGIE combineert met de hoogstaande technische en digitale expertise van Sungevity International, is een groot succes. In Nederland wordt de samenwerking vorm gegeven in het unieke ENGIE woonportaal, waar consumenten op basis van eigenschappen van de woning een geïntegreerd advies krijgen voor verduurzaming.

ENGIE gaat vandaag een stap verder door het geheel van de Europese activiteiten van Sungevity van de huidige eigenaar Solar Spectrum Holdings LLC over te nemen. Door deze overname kan Sungevity International de uitrol van zonnepanelen naar elk Europees dak verder versnellen. Sungevity International zal zelfstandig blijven opereren. Jan Slaghekke, de huidige directeur van Sungevity International is benoemd tot CEO. Het huidige managementteam inclusief oprichtster Roebyem Anders zullen allemaal in functie blijven.

Sungevity International: een erkende speler in zonne-energie

Gedreven door haar missie om de “Rooftop Revolution" te versnellen en alle daken vol met zonnepanelen te leggen is Sungevity International sinds 2012 actief in Europa. Het bedrijf begon haar activiteiten in Nederland, heeft inmiddels duizenden zonne-installaties in Europa geïnstalleerd en telt 90 medewerkers. Het bedrijf streeft ernaar de meest recente technologieën in te zetten, toegespitst op de behoefte van de klant. Dankzij haar digitale model kan Sungevity International op afstand installaties op maat ontwerpen. Op deze manier kan Sungevity International de stroomopbrengst vooraf nauwkeurig berekenen en kunnen klanten ook zelf hun installatie online monitoren.

Philippe Van Troeye, CEO ENGIE Benelux : “De oorspronkelijke samenwerking in België met ENGIE heeft bewezen dat we in Sungevity international een partner hebben gevonden die serieuze, innovatieve en bekwame zonne-oplossingen op maat kan bieden aan onze klanten. ENGIE en Sungevity International hebben dezelfde visie op zonne-energie. Wij zijn ervan overtuigd dat we door het samenbrengen van onze kennis, een toonaangevende speler zullen zijn met een onderscheidend en zeer competitief aanbod. Voor ENGIE is de overname van Sungevity International een belangrijke strategische stap binnen onze ambitie om de leider te zijn in de energietransitie.

Jan Slaghekke, CEO Sungevity International: “De missies van ENGIE en Sungevity op gebied van hernieuwbare energie versterken elkaar. Klanten zijn steeds meer op zoek naar geïntegreerde energie oplossingen die betrouwbaar en duurzaam zijn. Onze klantgerichte aanpak is sterk gedreven door technologie.  Sinds 2012 zijn wij sterk gegroeid en met de steun van ENGIE zal onze missie om alle daken met zonnepanelen te bedekken en mensen slimmer om te laten gaan met energie vleugels  krijgen.

Sungevity in het nieuws.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief om maandelijks zonnepanelennieuws, -weetjes en -updates te ontvangen.
Ontdek wat u kunt besparen