DIT ZIJN BNR'S ONDERNEMERS VAN 2019

BNR Webredactie

Gisteren, 18:45Update: gisteren, 19:29

ANP Kippa

In Spitsuur spraken we elke dag een bekende ondernemer of iemand uit het bedrijfsleven. Die mocht een ondernemer toevoegen aan de lijst. Vandaag de állerlaatste aanvulling, van Ronnie Overgoor, oprichter en eigenaar online videoplatform 7Ditches TV: Jaap Korteweg, CEO van de Vegetarische slager, en helaas de laatste afvaller(s): Simen Cox en Mark Slegers van Rotterzwam.

Luister ook | Ondernemersestafette: Dit zijn dé drie ondernemers van 2018

Kees Dorresteijn@KeesvandeRadio Ik mocht de ondernemers van het jaar 2019 op @BNR bellen. Gefeliciteerd @roebyem Jaap Korteweg @VegaSlager & Eva Gouwens @Fairphone https://www.bnr.nl/series/10399449/dit-zijn-bnr-s-ondernemers-van-2019

Dit zijn BNR's Ondernemers van 2019

De afgelopen weken zijn we op zoek gegaan naar dé drie ondernemers van het jaar 2019. En vandaag hoor je hier de ontknoping! bnr.nl
3 18:59 - 8 jan. 2020 Informatie over Twitter Ads en privacy

Andere Tweets van Kees Dorresteijn bekijken

In een toelichting wijst Korteweg op de stappen die Korteweg heeft gemaakt, onder meer met de verkoop aan Unilever en de Je kan kiezen voor een groot of kleine onderneming. Er zijn zoveel kleine ondernemingen en de ontwikkeling van de Vegan Whopper voor Burger King. 'Dan ben je echt een ondernemer die vanuit zijn eigen droom ook echt op grote schaal impact aan het maken is.

Luister ook | Robert van Eekhout en Bas van der Lans nieuw in de ondernemersestafette

Grootschaligheid

Over de mannen van Rotterzwam verder niets dan goeds, maar juist als het gaat om de impact die ze in de toekomst kunnen maken, kunnen ze een voorbeeld nemen aan Korteweg. 'Het zijn drie prachtige ondernemers. Maar ik zou het als aanmoediging willen zien om die stap naar grootschaligheid te maken die Jaap al wél heeft gemaakt. Zij willen ook op een andere manier met de voedingsketen omgaan, maar Jaap is daarin echt een paar stappen verder.'

En dit is dan de uiteindelijke top-3:

- Eva Gouwens, de CEO van Fairphone;

- Roebyem Anders, oprichter van zonnepanelenbedrijf Sungevity.

- Jaap Korteweg, CEO van de Vegetarische slager.

Ontdek hoeveel je kan besparen