Terug naar FAQ

Zonnepanelen en het coronavirus: wat kan ik verwachten?

Het coronavirus heeft een enorme impact op iedereen. We doen er alles aan om klanten en werknemers te beschermen. Onze collega’s staan iedere dag klaar voor je om je te helpen met je zonnestroom. Ondanks de maatregelen die we hebben moeten treffen blijven we dezelfde service bieden. Hier vind je de meest gestelde vragen op dit moment.

Hoe gaat Sungevity om met het coronavirus?

Gezondheid staat voorop, voor zowel onze klanten als medewerkers. Daarnaast geven wij ook graag gehoor aan de oproep van onze minister president Rutte om de economie en het leven zoveel mogelijk door te laten gaan. We zetten de verkoop en levering van zonnesystemen op een veilige manier aan klanten en partners voort. Dagelijks bepalen we op basis van de meest actuele informatie of dit nog veilig is. Uiteraard passen wij hierbij onze werkprotocollen aan qua veiligheid en hygiëne. Deze protocollen worden strikt door ons en onze installateurs nageleefd. De gezondheid van onze klanten, werknemers en installateurs staat voorop. Safety first!

Blijft Sungevity bereikbaar?

Jazeker. Wij zijn een bedrijf met zoveel mogelijk gedigitaliseerde processen en zijn ingericht op online werken. Onze zonne-experts en servicemedewerkers staan momenteel vanuit huis voor je klaar! We beantwoorden al je vragen telefonisch elke werkdag van 9.00 tot 17.00 uur via 020 – 30 90 929. Uiteraard zijn we ook bereikbaar per e-mail en via Facebook. Kijk hier voor onze contactgegevens.

Verkoop

Gaat mijn geplande verkoopgesprek door?

Ja, deze gaat gewoon door. Onze zonne-experts staan nog steeds voor je klaar om je te adviseren over het beste zonnepanelensysteem voor jou. Ze doen dit telefonisch veilig vanuit huis.

Zijn er nog genoeg zonnepanelen beschikbaar op de markt?

Ja, Sungevity koopt wereldwijd zonnepanelen in bij verschillende producenten en uit verschillende landen. Wij zien vooralsnog geen vertraging in de van levering van producten uit China.

Installatie

Gaat mijn huisbezoek door?

De geplande bezoeken gaan vooralsnog door. De inspecteurs die voor ons huisbezoeken uitvoeren werken alleen als zij in goede gezondheid zijn. Uiteraard kan het bezoek alleen doorgaan als jij en je huisgenoten ook gezond zijn. Kijk voor informatie over symptomen van het coronavirus en wat je kunt doen om verspreiding te voorkomen op de website van het RIVM. Wil je de inspectie toch liever afzeggen? Neem dan direct telefonisch contact op met onze klantenservice via 020 – 30 90 909. Zij plannen later een nieuwe datum met je in. Houd wel rekening met vertraging.

Wat gebeurt er met mijn installatie?

Alle installaties gaan door met alle voorzorgsmaatregelen en een aangepast installatie protocol. Onze installateurs werken alleen als zij in goede gezondheid zijn. De fysieke contactmomenten met de installateur worden hier geminimaliseerd. Zo schudden zij geen handen meer en houden ze minstens 1,5 meter afstand. Minder leuk, maar wel zo veilig.

Uiteraard kan het bezoek alleen doorgaan als jij en je huisgenoten ook gezond zijn. Kijk voor informatie over symptomen van het coronavirus en wat je kunt doen om verspreiding te voorkomen op de website van het RIVM. Wil je de installatie toch liever afzeggen? Neem dan direct contact op met je Sungevity projectmanager. Dan wordt er later een nieuwe afspraak met je ingepland. Houd wel rekening met vertraging.

Kan ik mijn installatie afzeggen?

Ja, je kan de installatie afzeggen. Neem dan contact met ons op via 020 – 30 90 909 of info@sungevity.nl. Onze medewerker plant een nieuwe datum met je in. Houd wel rekening met vertraging.

Overige vragen

Mijn systeem werkt niet correct. Wat kan Sungevity doen?

Vooralsnog gaan (geplande) reparaties door. We doen dit met een aangepast werkprotocol waarin we contactmomenten met onze klanten minimaliseren. Neem contact met onze klantenservice op als je systeem niet volledig werkt. Zij helpen je verder en plannen waar nodig is een afspraak met een monteur in.

Uiteraard kunnen service klussen alleen doorgaan als jij en je huisgenoten gezond zijn. Kijk voor informatie over symptomen van het coronavirus en wat je kunt doen om verspreiding te voorkomen op de website van het RIVM. Heb je al een service klus gepland en wil je deze toch liever afzeggen? Neem dan direct contact op met één van onze service medewerkers via: 020 – 30 90 929. Er wordt dan direct een nieuwe afspraak met je ingepland. Houd wel rekening met vertraging.