Deze website maakt gebruik van cookies om statistieken bij te houden en om de content van de website af te stemmen op uw voorkeuren. Meer informatie vindt u in onze Privacyverklaring. Door verder te klikken op de website, gaat u akkoord met het gebruik van cookies.
Alle vragen voor u beantwoord

De juiste kennis op de juiste plek, uw dak.

Wat te doen bij schade veroorzaakt door noodweer?

Schade en zonnepanelen; twee woorden die wij liever niet samen zien. U vast ook niet! Gelukkig komt het ook bijna nooit voor dat een zonnesysteem weer-schade oploopt. Zonnepanelen zijn zo gemaakt dat ze de ergste hagel- en stormbuien prima doorstaan. Met duizenden installaties zijn bij ons de schadegevallen nog steeds op één hand te tellen. Heeft u toch schade opgelopen als gevolg van het weer? We hebben op een rijtje gezet wat te doen in zo’n situatie.

Schade melden

Als het zonnesysteem is geplaatst en opgeleverd is het eigendom van de klant, van u dus. U bent vanaf dit moment zelf verantwoordelijk voor uw systeem. Bij aanschaf moet u zelf uw zonnesysteem aanmelden bij uw opstalverzekering, conform de voorwaarden van uw opstalverzekering, zodat uw systeem ook mee-verzekerd is. U bent vervolgens zelf verantwoordelijk voor het melden van schade aan uw zonnepanelen. Meld schade altijd direct bij uw eigen opstalverzekering. Laat ook aan ons zo snel mogelijk weten dat uw systeem schade heeft opgelopen. Dit kan per e-mail of via  020 - 309 09 29.

Schade herstellen

Uw verzekeraar zal in de meeste gevallen een schade-expert langs sturen om de schade op te nemen. In overleg met u stellen zij vast of de schade vergoed wordt en wie de schade gaat herstellen. Het kan zijn dat een verzekeraar hiervoor samenwerkt met een eigen installatiepartij. Wij adviseren u altijd om de schade door ons te laten herstellen. Om de hele simpele reden: als wij niet de schade herstellen, kunnen wij niet uw installatiegarantie waarborgen. Kiest u toch om de herstelwerkzaamheden door de verzekeraar te laten uitvoeren, vraag dan uw verzekeraar om dezelfde garantie af te geven.

Hoe zit het ook alweer met garanties?

We hebben een aantal garanties. Eén daarvan is de installatie garantie; bedoeld om de werking van het systeem te garanderen. Soms zijn de producten niet kapot, maar is het verkeerd aangesloten of is er iets losgeschoten. Denk bijvoorbeeld aan een stekkertje achter een zonnepaneel of de kabel die naar uw meterkast loopt. Gelukkig zijn deze gevallen op één hand te tellen. Deze garantie is vooral bedoeld om u te beschermen tegen de fouten die mensenwerk met zich mee kunnen brengen. Niet voor niets is dit ̩̩één van de belangrijkste garanties. Een installatiegarantie van 2 jaar is het absolute minimum in de markt. Bij Sungevity doen we er een aantal schepjes bovenop:  u ontvangt in de meeste gevallen 10 jaar installatiegarantie. Heeft u meegedaan met een groepsaankoop? Dan ontvangt u 2 jaar installatiegarantie.

Ontdek wat u kunt besparen