Alle vragen voor je beantwoord

De juiste kennis op de juiste plek, jouw dak.

Wat te doen bij schade veroorzaakt door noodweer?

Schade en zonnepanelen; twee woorden die wij liever niet samen zien. Jij vast ook niet! Gelukkig komt het ook bijna nooit voor dat een zonnesysteem weer-schade oploopt. Zonnepanelen zijn zo gemaakt dat ze de ergste hagel- en stormbuien prima doorstaan. Met duizenden installaties zijn bij ons de schadegevallen nog steeds op één hand te tellen. Heb je toch schade opgelopen als gevolg van het weer? We hebben op een rijtje gezet wat te doen in zo’n situatie.

Schade melden

Als het zonnesysteem is geplaatst en opgeleverd is het eigendom van de klant, van jou dus. Jij bent vanaf dit moment zelf verantwoordelijk voor jouw systeem. Bij aanschaf moet je zelf jouw zonnesysteem aanmelden bij jouw opstalverzekering, conform de voorwaarden van jouw opstalverzekering, zodat jouw systeem ook mee-verzekerd is. Je bent vervolgens zelf verantwoordelijk voor het melden van schade aan jouw zonnepanelen. Meld schade altijd direct bij jouw eigen opstalverzekering. Laat ook aan ons zo snel mogelijk weten dat jouw systeem schade heeft opgelopen. Dit kan per e-mail of via  020 - 309 09 29.

Schade herstellen

Jouw verzekeraar zal in de meeste gevallen een schade-expert langs sturen om de schade op te nemen. In overleg met jou stellen zij vast of de schade vergoed wordt en wie de schade gaat herstellen. Het kan zijn dat een verzekeraar hiervoor samenwerkt met een eigen installatiepartij. Wij adviseren je altijd om de schade door ons te laten herstellen. Om de hele simpele reden: als wij niet de schade herstellen, kunnen wij niet jouw installatiegarantie waarborgen. Kies je toch om de herstelwerkzaamheden door de verzekeraar te laten uitvoeren, vraag dan jouw verzekeraar om dezelfde garantie af te geven.

Hoe zit het ook alweer met garanties?

We hebben een aantal garanties. Eén daarvan is de installatie garantie; bedoeld om de werking van het systeem te garanderen. Soms zijn de producten niet kapot, maar is het verkeerd aangesloten of is er iets losgeschoten. Denk bijvoorbeeld aan een stekkertje achter een zonnepaneel of de kabel die naar je meterkast loopt. Gelukkig zijn deze gevallen op één hand te tellen. Deze garantie is vooral bedoeld om jou te beschermen tegen de fouten die mensenwerk met zich mee kunnen brengen. Niet voor niets is dit ̩̩één van de belangrijkste garanties. Een installatiegarantie van 2 jaar is het absolute minimum in de markt. Bij Sungevity doen we er een aantal schepjes bovenop:  je ontvangt in de meeste gevallen 10 jaar installatiegarantie. Heb je meegedaan met een groepsaankoop? Dan ontvang je 2 jaar installatiegarantie.

Ontdek wat jij kunt besparen