Deze website maakt gebruik van cookies om statistieken bij te houden en om de content van de website af te stemmen op uw voorkeuren. Meer informatie vindt u in onze Privacyverklaring. Door verder te klikken op de website, gaat u akkoord met het gebruik van cookies.
Alle vragen voor u beantwoord

De juiste kennis op de juiste plek, uw dak.

Hoe werkt Mijn Sungevity monitoring?

Uw persoonlijke Mijn Sungevity account activeren

Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe Sungevity monitoringsservice vragen wij u om twee eenvoudige handelingen uit te voeren. Het is belangrijk dat u beide handelingen uitvoert anders kunnen wij uw registratie niet voltooien.

  • Stap 1. Om uw productiedata te kunnen tonen in het nieuwe Sungevity portal dient u uw omvormer correct in te stellen. In deze handleiding en het filmpje onder aan deze pagina wordt beschreven hoe u de instellingen zelf aanpast.

  • Stap 2. Activeer uw persoonlijke Mijn Sungevity account op login.sungevity.nl. Gebruik hiervoor het e-mailadres waarop u informatie over Mijn Sungevity monitoring heeft ontvangen. Als wachtwoord gebruikt u het wachtwoord van uw iQuote. Kies ‘wachtwoord vergeten’ om een nieuw wachtwoord aan te maken.

  • Nadat u beide stappen heeft voltooid, duurt het ongeveer 5 werkdagen voordat u uw productie en verbruik in kunt zien. U ontvangt een e-mail zodra de data beschikbaar is

Heeft u nog vragen?

1. Welke gegevens kan ik inzien in Mijn Sungevity Monitoring?
In de online portal wordt de productie van uw zonnesysteem van de huidige dag één uur vertraagd weergegeven. De productiedata worden weergegeven per uur en u kunt de opgewekte stroom per dag, week, maand of jaar inzien. Daarnaast kunt u uw stroom- en gasverbruik en teruglevering één dag vertraagd inzien. De gegevens uit uw slimme meter worden eenmaal per dag ingeladen waarna uw verbruik per uur wordt weergegeven. U kunt uw verbruik per dag, week, maand of jaar inzien. Uw productie- en verbruiksdata worden weergeven in kWh (stroom) of M3 (gas) en in euro’s.

2. Hoe komt Sungevity aan mijn verbruiksdata?
Sungevity werkt samen met Energyworx B.V. om uw meterstanden uit te lezen. Energyworx is door EDSN gecertificeerd als ODA (= Onafhankelijke Diensten Aanbieder) en is hierdoor gecertificeerd om de data uit de slimme meter op te vragen bij EDSN, het platform voor administratieve verbindingen tussen de marktpartijen in de energiesector. Op deze manier kan verbruiksdata (stroom en gas) uit de slimme meter getoond worden in het monitoringsportal.

3. Hoe komt Sungevity aan mijn productiedata?
Namens Sungevity leest Energyworx de omvormer uit om de stroomproductie van uw zonnesysteem in het monitoringsportal te kunnen tonen. Energyworx zal pas tot de uitlezing van de slimme meter en omvormer overgaan nadat de klant in het aanmeldproces Sungevity en Energyworx heeft gemandateerd om data uit te lezen.

4. Kan ik ook gebruik maken van Mijn Sungevity Monitoring als ik geen slimme meter heb?
Dat kan zeker. In het portal zal de productie van uw zonnesysteem getoond worden. Uw stroom- en gasverbruik zullen niet zichtbaar zijn.

5. Hoe weet ik of ik in het bezit ben van een slimme meter?
De eenvoudigste manier om hierachter te komen is door te bellen naar uw netbeheerder. Als u niet weet wie uw netbeheerder is dan kunt u dit opzoeken op www.eancodeboek.nl.

6. Door welke omvormers wordt deze service ondersteund?
Op dit moment is Sungevity in staat om omvormers van de merken Omnik en Solis uit te lezen. De overige merken omvormers kunnen helaas (nog) niet uitgelezen worden.

7. Welke stappen moet ik ondernemen om mijn monitoringsaccount te activeren?
Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe Sungevity monitoringsservice vragen wij u om twee eenvoudige handelingen uit te voeren. Het is belangrijk dat u beide handelingen uitvoert anders kunnen wij uw registratie niet voltooien.
1. Om uw productiedata te kunnen tonen in het monitoringsportal dient u uw omvormer correct in te stellen. In het filmpje op sungevity.nl/activeer-uw-monitoring wordt uitgelegd hoe dit moet.
2. Activeer uw persoonlijke Mijn Sungevity account op login.sungevity.nl. Gebruik hiervoor het e-mailadres waarop u informatie over Mijn Sungevity monitoring heeft ontvangen. Als wachtwoord gebruikt u het wachtwoord van uw iQuote. Kies ‘wachtwoord vergeten’ om een nieuw wachtwoord aan te maken.

8. Moet ik betalen om gebruik te maken van Mijn Sungevity Monitoring?
Nee, deze service is gratis voor Sungevity klanten.

9. Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Sungevity verwerkt uw productie- en verbruiksgegevens om uzelf en andere klanten advies te geven over energiebesparing. Deze informatie ontleent Sungevity aan het analyseren van gegevens in geanonimiseerde overzichten. Uw persoonlijk gebruik kan door andere klanten niet worden afgeleid. Daarnaast verwerkt Sungevity gegevens die ontstaan bij het gebruik van de monitoringsservice. Daarbij gaat het om informatie die van belang is voor de verbetering, ontwikkeling en optimalisatie van de monitoringsservice. Deze informatie ontleent Sungevity aan het analyseren van gegevens in geanonimiseerde overzichten. Uw persoonlijk gebruik en persoonlijke instellingen van de monitoringsservice kunnen daaruit niet worden afgeleid. Raadpleeg voor meer informatie de privacyverklaring van de Sungevity monitoringsservice.

 

Activeer Mijn Sungevity monitoring

 
 
Ontdek wat u kunt besparen