Deze website maakt gebruik van cookies om statistieken bij te houden en om de content van de website af te stemmen op uw voorkeuren. Meer informatie vindt u in onze Privacyverklaring. Door verder te klikken op de website, gaat u akkoord met het gebruik van cookies.
Het Sungevity blog

Solar warrior van de maand: Mathilde

Wist je dat er bij Sungevity heel veel leuke mensen werken: allemaal met een passie voor zonnestroom en ieder met een apart verhaal? Vanaf deze maand zetten we iedere keer een andere solar warrior in het zonlicht uuh.. in de schijnwerpers. Deze keer praten we met Mathilde Spronk, 26 jaar,  wonend in het zonnige Elburg en nu twee jaar werkzaam bij Sungevity als zonne-adviseur. We noemen Mathilde ook wel solar princess, omdat zij zó’n goede adviseur is.

In haar rol als zonne-adviseur kijkt Mathilde in eerste instantie naar wat de mogelijkheden zijn voor zonnepanelen op het dak van de klant. Waaraan moet een overstap op zonnestroom voldoen? Wat kan er wel, wat kan er niet? Mathilde: “Ik bespreek heel eerlijk en open wat de klant kan verwachten in het huis. Uiteindelijk komen we tot een legplan, een plan dat aangeeft hoe de panelen op het dak gesitueerd zullen zijn. Is er bijvoorbeeld een grote boom in de buurt, dan blijven we daar vandaan. De klant wordt meegenomen in dit hele proces. Dan wordt de investering besproken.”


Reis door zonnepanelenland

“Wat ik leuk vind aan mijn baan is dat ik mensen aan de hand kan nemen door zonnepanelenland. Er is zoveel informatie overal te vinden over zonnepanelen en leveranciers dat het vaak moeilijk voor de klant is om door de bomen het bos te zien. Ik wil met hen tot een besluit komen: welke panelen zijn het beste voor hen en welke partij past het best bij ze. Ik adviseer ze: wij dokteren het uit en dan hoeft de klant eigenlijk alleen op bestel te klikken.”

Het verhaal van de zonnepanelen

Dit is de eerste echte baan van Mathilde. Zij is zo goed in wat ze doet dat wij bij Sungevity aannamen dat ze hierop is voorbereid door haar studie. Niets is minder waar: zij heeft toegepaste psychologie gestudeerd en schreef haar afstudeerscriptie over corporate storytelling; hoe medewerkers een verhaal kunnen pitchen dat overeenkomt met het verhaal van het bedrijf. “En daar heb ik in deze positie natuurlijk wel profijt van, want ik vertel klanten aan de telefoon vaak over onze missie.”

Nét een beetje mooiere wereld

Mathilde ziet ook uitdagingen in haar baan: iedere klant heeft zijn individuele behoeftes en zorgpunten. Zij moet er dan voor zorgen dat ze die zorgpunten begrijpt en dat zij die oplost. Dat vindt Mathilde een leuke uitdaging: “Ik geloof dat de wereld waarin we leven al heel mooi is, maar dat we ervoor moeten zorgen dat de wereld morgen net een beetje mooier is dan vandaag. Omdat dat kan, dus waarom zou je het dan niet willen!”

 

 

Ontdek wat u kunt besparen