Alliantie Hvw Rgb

Goed nieuws! U verdient gegarandeerd geld met zonnepanelen van de Alliantie!

  • Graag nodigen wij u uit: donderdag 21 maart van 15:30 tot 20:00 uur voor de laatste Opendak Dag. Locatie Lolaland: aan het strand Blijburg!
  • Bespaar tot wel € 150 per jaar
  • Start pas na 2 maanden met betalen van de servicekosten
  • U mag na 12 maanden opzeggen
  • Al ruim 4.000 huurders gingen u voor

Sungevity en de Alliantie

De Alliantie wil met zonne-energie de CO2-uitstoot verlagen en vindt dat haar huurders daarvan de vruchten moeten plukken. Wij, specialist in zonnestroom, helpen de Alliantie bij het realiseren van deze wens. Dankzij onze geavanceerde software maken wij een betrouwbaar ontwerp en exacte berekening voor uw dak. Eenvoudig online en zo nauwkeurig dat wij de opbrengst garanderen. Wij regelen alles voor u. Van het ontwerp tot de service tijdens de hele levensduur van uw zonnesysteem. Zo heeft u nergens omkijken naar.

Ja ik doe mee!

Wilt u ook besparen op uw energierekening en tegelijkertijd meehelpen met het behoud van ons milieu? Laat hier uw gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Veelgestelde vragen


  • Waarom biedt de Alliantie zonnepanelen aan en wat zijn de voorwaarden?

    De Alliantie wil hiermee graag een duurzame bijdrage leveren aan het milieu. Hierdoor krijgt u de kans om mee te doen aan dit uniek zonnestroomproject waardoor u gaat besparen op uw energierekening. Zonnepanelen zijn namelijk goed voor het milieu én uw portemonnee. De voorwaarden die bij dit aanbod horen kunt u hier teruglezen: Algemene Voorwaarden Alliantie Zonnepanelen 2018

  • Hoe hoog zijn de extra servicekosten en waarom moet ik die betalen?

    De Alliantie betaalt de aanschaf, garanties, plaatsing en het onderhoud van de zonnepanelen. U betaalt hiervoor maandelijks een extra bijdrage in de servicekosten van € 14,60 euro voor 6 panelen en € 19,60 voor 9 panelen. Deze vindt u terug in de servicekosten met omschrijving “zonnepanelen”. Deze servicekosten blijven 15 jaar lang het zelfde en komen hierna te vervallen. Onderaan de streep houdt u geld over omdat de besparing op de energierekening altijd hoger is dan het bedrag dat u aan servicekosten gaat betalen.

  • Kan ik de overeenkomst tussentijds beëindigen?

    Heeft u akkoord gegeven op de plaatsing van de zonnepanelen? Dan heeft u een jaar de tijd om het uit te proberen. Een jaar na ingangsdatum van de overeenkomst kunt u besluiten of u de aansluiting op de zonnepanelen wilt houden of deze wilt laten loskoppelen. Wanneer u wilt opzeggen, dient u dit een maand voor de einddatum (dat is een jaar na de ingangsdatum) zelf te doen. Zegt u niet op, dan loopt de overeenkomst voor de resterende 14 jaar automatisch door.

  • Wat is de garantie dat ik een kostenbesparing heb?

    De inschatting is voorzichtig gedaan, evenals de prijs per kWh (€ 0,20) die lager ligt dan het landelijke gemiddelde (€ 0,23). Zeer waarschijnlijk is de besparing hierdoor in de praktijk zelfs groter (bij gelijkblijvend energieverbruik). Indien u hierover twijfelt of van mening bent ver onder het ingeschatte aantal kWh te zitten dat de panelen gaan opwekken, kunt u hierover contact met ons opnemen. Houd u uw jaarrekening van uw energieleverancier bij de hand, dan kunnen we u nog beter van dienst zijn.

  • Heeft de plaatsing van zonnepanelen invloed op de WWS punten van mijn woning?

    Ja, want de woning wordt energiezuiniger en daardoor komen er enkele WWS-punten bij. Omdat u een bijdrage betaalt in de servicekosten worden deze punten echter geheel buiten beschouwing gelaten bij de vaststelling van de jaarlijkse huurverhoging.

  • Hoeveel zonnepanelen worden er per woning op de daken geplaatst?

    Per woning wordt bekeken of het dakoppervlakte geschikt is voor 6 of 9 panelen. Ook wordt de optimale winst voor u berekend zodat u een goede keuze kunt maken.

  • Hoe is het onderhoud van de zonnepanelen geborgd?

    Wij plaatsen bij u de zonnepanelen en verzorgen het eventueel noodzakelijke onderhoud. De Alliantie betaalt het onderhoud, als huurder heeft u hier geen omkijken naar.

  • Kan ik bij mijn huidige energieleverancier blijven?

    Jazeker, u hoeft niet van energieleverancier te wisselen. Mocht u in de toekomst toch van energieleverancier willen wisselen, dan kan dat gewoon.

  • Is er een brandgevaar bij mijn zonnepanelen?

    Wij werken uitsluitend met gecertificeerde installateurs, welke ervoor zorgen dat de installatie en ventilatie van het zonnestroomsysteem volgens de strengste veiligheidsvoorschriften en -normen zal worden uitgevoerd. Hierdoor is de kans op brandgevaar nihil.

  • Wat is salderen?

    Op zonnige dagen, wanneer de meeste bewoners meestal zelf niet thuis zijn, is het goed mogelijk dat de energie die zij zelf opwekken niet direct gebruikt wordt. Er ontstaat dan een energieoverschot. Doordat de zonnepanelen gekoppeld zijn aan de meterkast, wordt dit overschot automatisch terug geleverd aan het openbare elektriciteitsnetwerk. In Nederland geldt het principe dat terug geleverde energie wordt afgetrokken van het verbruik. Het tegen elkaar wegstrepen wordt salderen genoemd en kunt u teruglezen op de jaarafrekening.

    De salderingsregeling wordt naar alle waarschijnlijkheid in 2021 omgevormd tot een nieuwe regeling (terug-leversubsidie). Mocht een nieuwe regeling er voor u als huurder toe leiden dat de besparing dusdanig verlaagd wordt dat u niet meer zou besparen, dan zal de Alliantie een passende oplossing bieden om er voor te zorgen dat u ook met de nieuwe regeling blijft besparen.

Zo ziet een Open Dag Dak er in uw buurt uit